- نویسنده: مایكل ای گربر
- ترجمه: حسن اسلمی
- ناشر: رسانه پرداز (27 تیر، 1384)
درباره نویسنده:
مایكل ای گربر، مدیر عامل شركت "توسعه كسب و كار گربر" است كه در سال 1977 تأسیس و در طول 16 سال به بیش از 10000 نفر از صاحبان كسب و كارهای مختلف خدمات مشاوره ارائه نمودهاست. بسیاری، وی را به عنوان شخصیتی بزرگ برای هدایت مشاغل و كسب وكار در امریكا میشناسند. 150000 نسخه از كتاب حاضر در اولین چاپ خود در امریكا به فروش رفتهاست.
در این كتاب می خوانیم:
علت برتری كارفرمایان موفق نسبت به دیگران نه در دانش زیاد آنها، بلكه در اشتهای زیاد آنها برای دانستن بیشتر از یك سو و باور به تأثیر فوقالعاده امور جزئی اما هماهنگ و همگون به اقتصاد سازمان است. از طرف دیگر علت اصلی در ورشكستگی، كسب و كارهای ناموفق، نه عدم شناخت مسئل مالی، اداری، بازاریابی، تولید و مدیریت، بلكه در كافی نبودن اطلاعات از موارد مذكور عنوان شدهاست.
در امریكا تنها كمتر از 4% كسب و كارها، دهمین سال حیات خود را تجربه میكنند. تحقیقات نشان میدهد كه اشخاصی كه دارای كسب وكارهای مختلفی هستند، بیش از سود حاصله فعالیت میكنند، بنابراین میتوان نتیجه گرفت كه علت ورشكستگی آنها، كم كاری نیست! پس كارفرمایان شكست خورده، چه درس و روشی را میبایست یاد میگرفتند كه نیاموختهاند؟ چرا علیرغم وجود تمام اطلاعات سهلالوصول در رابطه با چگونگی موفق شدن در كسب و كار، افراد موفق، انگشت شمارند؟
كتاب حاضر به این پرسش پاسخ میدهد: اولین اصل در موفقیت یك كسب و كار، درك رابطه بین مالك با كسب و كارش است.
مطالعه این كتاب را به همه كسانی كه در آستانه راه اندازی كسب و كار قرار دارند، صاحبان كسب و كارهای كوچك و بزرگ و همه علاقه مندان به مباحث كارآفرینی توصیه می كنیم.
|
امتیاز مطلب : 175
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39