عکس هفته
یك طراح پرتغالی طرحی به عنوان هواپیمای ابری ارائه كرده كه به مسافرانش اجازه خواهد بر روی ابرها راه بروند!
به گزارش تکناز به نقل از ایسنا عبور از ابرها، یك ایده برای حالتی بدیع از حملونقل است كه مسافر در آن به سفر بیشتر از مقصد اهمیت میدهد.
این هواپیما كه تنها با نیروی باد به جلو رانده شده و هدایت میشود، قرار است بر فراز آسمان آمریكا پرواز كرده و به مسافرانش یك منظره عالی از زندگی در بالای ابرها را ارائه دهد.
این هواپیمای انقلابی كه توسط «تیاگو باروس» طراحی شده از چند بالون كروی با یك ساختار داخلی فولاد ضد زنگ تحت پوشش پارچههای نایلونی تشكیل شده است.
به گفته «باروس»، هدف ساخت این پروژه، كاهش انتشار كربن و به رقابت طلبیدن تمام ابزارهای انتقال سریع در زمان و مكان، به شیوهای مبتكرانه، زیباییشناسانه و پویا است.
این مبتكر 33 ساله امیدوار است بتواند طرح خود را به مرحله ساخت نزدیك كند؛ اگرچه زمانی برای آن مشخص نیست.
«باروس» این ایده را جالب خوانده؛ چرا كه با آن میتوان شناور بودن در جو و در بالای ابرها را احساس كرده و بدون توجه به مقصد، از سفر بر روی ابرها لذت برد.
به گفته وی همچنین این ابزار از كاربردهای چندگانه متعددی برخوردار بوده كه از آن میان میتوان به جنبه تفریحی تا امكان استفاده در صحنههای فجایع و بلایا اشاره كرد.
«باروس» در حقیقت یك معمار ماهر در نیویورك به شمار میرود. پروژه «عبور از ابر» وی ، اخیرا در رقابت بینالمللی حیات با سرعت ریل، حضور یافته است.
اگرچه این پروژه در میان برندگان نبود، اما ایده آن یک رویکرد مفهومی قوی از یک چشمانداز جدید در شیوه سفر بوده كه بر طراحی كشتی هوایی «زپلین» مبتنی است.
*******************************
داستان هفته
جنگ جهانی اول مثل بیماری وحشتناکی ، تمام دنیا رو گرفته بود. یکی از سربازان به محض این که دید دوست تمام دوران زندگی اش در باتلاق افتاده و در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ است از مافوقش اجازه خواست تا برای نجات دوستش برود و او را از باتلاق خارج کند.
مافوق به سرباز گفت : اگر بخواهی می توانی بروی ، اما هیچ فکر کردی این کار ارزشش را دارد یا نه ؟
دوستت احتمالا مرده و ممکن است تو حتی زندگی خودت را هم به خطر بیندازی
حرف های مافوق اثری نداشت، سرباز به نجات دوستش رفت. به شکل معجزه آسایی توانست به دوستش برسد، او را روی شانه هایش کشید و به پادگان رساند
افسر مافوق به سراغ آن ها رفت، سربازی را که در باتلاق افتاده بود معاینه کرد و با مهربانی و دلسوزی به دوستش نگاه کرد و گفت :من به تو گفتم ممکنه که ارزشش را نداشته باشه، دوستت مرده! خود تو هم زخم های عمیق و مرگباری برداشتی
سرباز در جواب گفت: قربان ارزشش را داشت
منظورت چیه که ارزشش را داشت!؟ می شه بگی؟
سرباز جواب داد: بله قربان، ارزشش را داشت، چون زمانی که به او رسیدم هنوز زنده بود، من از شنیدن چیزی که او گفت احساس رضایت قلبی می کنم.
اون گفت: " جیم .... من می دونستم که تو به کمک من می آیی
*************************************************************************
معرفی کارافرین برتر
شهرزاد رفعتی بنیانگذار شرکت BroadbandTV در طبقه بندی ۱۰۰ خلاق برتر سال ۲۰۱۱ مجله «فست کمپانی» در رتبه ۳۷ قرار گرفت.هر چند این لیست به معرفی بزرگترین خلاقان در عرصه تجارت میپردازد اما در میان بزرگان تجارت، اسامی چون اسکات فورستال از شرکت اپل، اریک دیشمن از شرکت اینتل، الکس کیپمن از مایکروسافت و سباستین تروان از گوگل نیز به چشم میخورد که در دنیای فناوری حرف اول را میزنند.
شهرزاد رفعتی در سال ۲۰۰۰ از تهران به ونکوور مهاجرت کرد و در رشته علوم رایانه دانشگاه بریتیش کلمبیا به تحصیل پرداخت و سپس شرکت BroadbandTV را تاسیس کرد.
در مدت کوتاه ۳ سال، شرکت رفعتی توانست با ارائه دهندگان محتویات چندرسانهای شریک شود. BroadbandTV موفق شد به تغییر مفهوم ارتباط میان «سارقان اینترنتی محتواهای رسانهای» و «ارائه دهندگان این محصولات» کمک کند.
رفعتی در این خصوص توضیح داد: «ارائه دهندگان این محتواها در عوض مبارزه با طرفداران مشتاق خود میتوانند کار با آنها را آغاز کنند. ما در حال کمک به شرکتهایی هستیم که بتوانند محتواهای خود را در اینترنت شناسایی کنند و آنها تحت کنترل بگیرند و در سود حاصل از آنها سهیم شوند.» گام بزرگ بعدی این شرکت در عرصه برنامههای جانبی تلفنهای همراه هوشمند ارائه محتواهای ویدیویی است.
BroadbandTV یک شرکت رسانهای فناوری است که با اپراتورهای شبکه و فعالان تبلیغات همکاری میکند و در عرصه بهینه سازی و توزیع محتواهای ویدیویی از راه اینترنت پروتکل (IP) و شبکههای بیسیم و موبایل فعالیت دارد.
آلگوریتمهای شهرزاد رفعتی وب را برای شناسایی ویدیو کلیپهای بدون حق کپی رایت اسکن میکنند. زمانی که این فیلمها شناسایی شدند BroadbandTV به آنها یک آگهی متصل میکند و درآمد حاصل از آگهی را با تولیدکننده واقعی ویدیوکلیپ تقسیم میکند.
خبرگزاری مهر
*********************************************************
جمله هفته
- رمز موفقیت در دنبال کردن هدف بدون مکث و درنگ است. ولی موفقیت چیست؟ من موفقیت را در تشویق تماشاچیان نمی بینم، موفقیت در رضایت خود از کاری است که انجام داده ام.
خلاقیت هفته
تبلیغات خارق العاده ،با استفاده از آسانسور که می توانید آنها را با کلیک بر روی ادامه مطلب مشاهده بفرمایید
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8